Odmor za preduzetnika

Postoji li odmor za preduzetnika? Da. Kako? Koliko puta nam se dogodilo da se ne setimo da li smo ugasili šporet ili zaključali auto? O tome da li smo zapamtili-zaboravili ime osobe koju smo upravo upoznali I da ne govorim. A opet hodamo, pričamo, pišemo I to ne zaboravljamo. Šta je razlika? Zašto jedno možemo, a drugo ne možemo da zapamtimo? Šta dovodi do automatizma?

Standardizovan posao je sigurnost za odlazak preduzetnika na godišnji odmor!

Kako se to odnosi na razvoj biznisa? Da li je važno kakvu pastu jedemo u omiljenom restoranu, iako je šef kuhinje na bolovanju ili odmoru? Da li je važno da pojedemo isti kolač – prvi I 101. Put? Da li je važno da satovi, garderoba, obuća, patike I sve što kupujemo imaju konstantu u kvalitetu? Da li ste ikada jeli u Mc Donalds-u? DA!

Repetitio est madre studiorum!

Ponavljanje je majka učenja!(časovi latinskog ipak imaju smisla)

Šta je ključ uspeha u svim ovim procesima? STANDARD.

Šta je ključ uspeha brendova koji opstaju u više generacija I prevazilaze krizu? STANDARD.

Šta je osnova poverenja u brend? STANDARD.

Šta obezbedjuje sigurnost u održavanju uspešnosti procesa? STANDARD.

Standard je kombinacija znanja, umeća, iskustva, discipline, fokusa I kontrole jednog Brenda.

Odmor za preduzetnika

Standard je rešenje o godišnjem odmoru preduzetnika. Samo oni koji su u svom biznisu obezbedili STANDARD, moćiće sebi da priušte odlazak na odmor, a da biznis ne trpi posledice. U razvoju brenda nema sitnica. Sve su krupnice. Svaki korak u gradjenju biznisa je VAŽAN. Sve se računa.

Da li bi to bilo moguće, a da ne postoji STANDARD? Ne. Neki to zovu disciplina I focus, ali one se više odnose na procese koji su novi, koje treba izgraditi. Kada je taj deo završen, prelazimo na STANDARD. Na ponavljanje. Na repetition iz latinske izreke. Dok neke od standard nisam spoznala, naučila, napisala I implementirala u našoj proizvodnji kolača, nisam ni znala, da u stvari – MI SVE TO VEĆ RADIMO – ali nismo znali da se to tako zove.

No, zapadni svet je ZAPISAO pravila I dao im IME. Hajde da pročitamo I tu lekciju! Na interenetu postoji dovoljno knjiga za dodatne informacije na ovu temu. Pasioniranima za “problem solving”, sigurna sam da će ovo biti dobra ideja za svoj biznis is snova.

Brendovi koji se bave proizvodnjom, lakše rezoniraju sa terminom STANDARD, jer je prva I neophodna stavka u njihovom poslovanju poštovanje higijensko sanitarnih procesa, radi bezbednosti I ispravnosti hrane. Posebno oni koji moraju da poštuju HACCP. No, postoje I druge branše kojima bi rešavanje problema bilo lakše, ako bi imali STANDARD – bilo da se radi o usluzi, robi ili jednostavnom posredovanju. Sve je “proizvodnja”. Mi proizvodimo sopstveni brend. Uvek I stalno.

Naravno da ne možemo graditi STANDARD prvog dana na poslu, jer je za neke trenutke potrebno vreme I iskustvo, da bismo znali koje pravilo koristi našoj formi biznisa. Ali POSTOJE uopštena pravila, primenljiva u velikom broju procesa.

STANDARD je SINONIM ZA USPEH.

Standardizovani biznisi mogu se proširiti u formi franšiznog modela poslovanja. Upoznavanje sa procesima rešavanja problema I kako ih primeniti u malom biznisu, jedna je od tema na Mentoršip programa. Učimo praktičan biznis! Pričamo o lekcijama koje su primenljive na biznise u Srbiji. Na konkretnom primeru – ideji, primenjujemo pravila problem solving-a. Jer nema biznisa koji kad tad neće doći u problem. A znam da je to jedna od vaših najvećih tema zbog kojih odustajete od pokretanja svog biznisa.

Ako ti treba lista da proveriš stanje svog biznisa i želiš da kroz 21 lekciju proveriš gde u strukturi nije sve kako treba – upiši se na ovaj besplatan izazov. 

Hajde da je pobedimo sve probleme i problemčiće zajedno!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *