L

Tim i problemi

Možda ste već čuli za metodu “Šest šešira”, koju je osmislio Dr. Edward de Bono – lekar, psiholog, počasni doktor svetskih univerziteta i čovek za koga se može reći da je izmenio perspektivu razumevanja medju ljudima. Tim i porblemi koji nastaju usled autentučnosti svakog člana, je prednost, ako umemo da je iskoristimo. A metoda je efikasna, koriste je menadžeri korporacija, ali  je i jednostavna tako da je korisno naučiti i decu da bi što pre stekli naviku kako prevazići izazove, kroz igru.

Njena suština je usmeravanje ka saradnji, povećanju produktivnosti, kreativnosti i inovativnosti. Odredjena ideja, problem ili predlog, sagledavaju se iz „svih mogućih“ uglova i perspektiva. Idealno je kada podelimo tim na 6 sektora – dodelimo im po 1 ulogu. Ali kako se to radi ako ih nema šestoro? Možete okupiti članove porodice, prijatelje ili sami da se zamislite u ulozi svakog ponaosob.

Tim i problemi

Recimo da imamo jednu porodicu koja želi da donese odluku o kupovini kolača.

Beli šešir

podseća na papir, informaciju. Trebaju nam odgovori na pitanja: Šta znamo? Koje informacije – činjenice su nam potrebne? Koja pitanja treba da postavimo u vezi sa ovom idejom?

Kolači su hrana. Postoje čokoladni, voćni, kremasti, sa više kora, letnji, zimski. Za odredjene ciljne grupe potršača zavisno od potreba. Različitih veličina i dekoracije.

Crni šešir

je jedan od onih koji se najčešće koristi. Ukazuje da obratimo pažnju na oprez i rizik. On nas čuva od brzopletih odluka koje bi mogle biti štetne. Kada ga nosimo, treba da sagledavamo ideju iz perspektive negativnih posledica.

Kolači mogu biti previše slatki i sadržati veštačke sastojke i arome, izazvati alergiju na gluten, laktozu, koštunjavo voće. Mogu biti štetni u velikoj količini kod dijabetičara, trudnica, ljudi sa zdravstvenim tegobama, decu i starije – te oni treba da kontrolišu unos.

Zeleni šešir

je rast u razvoj, podseća na biljni svet. On je kreativan. Ovde razmišljamo o planiranju i novim idejama. Uvodi nas u maštu i kreativnost. Kada koristimo zeleni šešir, postavljamo pitanje – možemo li ovo na neki drugi način?

U našem primeru – koje kolače treba da kupimo da bismo prevazišli ove posledice? Koja je to optimalna količina kolača? Koji su kolači zdravi? Od koga dobavljača kupovati slatkiše?

Crveni šešir

upućuje na emocije, vatru, intuiciju i toplinu. Kada stavimo crveni šešir, treba da pričamo o osećaju kada taj proizvod konzumiramo.

Volim da jedem kvalitetne Mammas kolače. Čokoladne više jedem zimi. Voćne leti. Kremaste mogu uvek. Životinjsko mammas cartsvo je super. Prase je najukusnije. Reforma je moja omiljena torta koju jedem.

Žuti šešir i boja

je simbol optimizma i Sunca. Zato nalazimo svepozitivne aspekte ideje. Koje su prednosti kupovine kolača? Ko ima korist ove ideje? Kako će se korist manifstovati?
Kolače obično kupujem nedeljno da zadovoljim potrebe za kvalitetnim slatkišima koji su lepi na oko u jako ukusni. Kada spremam slavu, rodjendane i sve proslave, kupovina kolača mi štedi moje vreme, a dobijem odličan kvalitet ako kupim u MBH. Bolji su kolači nego kad ih pravim sama. Online prodaja je odličan način da još lakše naručim, a dostave da mi donesu na kućnu adresu.

Plavi šešir

je simbol za razmišljanje. Može se odnositi na konačnu odluku, na redosled šešira, na način sprovodjena odluke.

Kupovaću jednom nedeljno torte i životinjice u MAMMAS BISCUIT HOUSE online šopu, koji će mi dostavljati jna kućnu adresu. Tako ću kontrolisati budžet i unos slatkiša, a pritom ću jesti zdrave i kvalitetne rukom radjene proizvode. Drugima ću na poklon uvek nositi ove kolače, da bi stvarali zdrave navike.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *